LAS RUTAS CUENTERAS



Al 2001 vaig començar una gran aventura, la primera ruta cuentera. La idea era viatjar de poble en poble, coneixent gent i explicant contes. Estendre la narració oral i mirar de aconseguir menjar i allotjament a canvi de contes; viure del conte en el mes estricte sentit de la paraula. El viatge l’havia programat amb una altra amiga que finalment no va venir, però a darrera hora es va afegir Erika, una noia argentina que no coneixia de res i que es va apuntar a la aventura. Entretant fèiem carretera, ens varem anar coneixent, i també em va demanar que li expliques molts contes i li fes un “curs de narració intensiu”, ja que ella venia del mon del Clown i mai havia narrat, i jo mans al volant, vaig fer el que vaig poder. Nomes sabíem que el primer dia actuaríem i dormiríem al centre Acudam, de Mollerussa, un centre de disminuïts psíquics a on treballa un amic meu, i desprès, nomes sabíem que anàvem cap a Euskalerria, però no sabíem a on, ni per on. Com totes les aventures que assumeixen molt risc va ser un camí dur de vegades, però ple de fruits. A Sarsamarcuello (Huesca) ens van acollir de forma extraordinària, i no ens van deixar marxar fins que no es van acabar les festes del poble. Ara Sarsamarcuello es ja parada obligada a les rutes. Narrar al passeig de La Concha a Donosti, va ser meravellós, al Beti-Boga ens van muntar una narrada per a infants a la tarda i una altra per a adults al vespre i també ens van tractar molt bé.

El nivell d’organització prèvia ha anat variant segons els anys. Al 2003 vaig fer la ruta amb l’escriptora Estrella Ramon, i al 2005 vaig voler compartir-la amb molta gent, i finalment, desprès de moltes variacions a la formació inicial vaig viatjar amb Adela, Esther, Mario , i els narradors Willo i Caoz.

Fruit d’aquestes experiències apareix l’idea d’un Curs de narració en ruta.

Si vols venir a fer la ruta dels contes amb nosaltres o vols fer-nos d’anfitrio en alguna de les rutes, no dubtis a posar-te en contacte amb mi:
93 873 64 52 - 656 54 41 10

Torna a: