Classes per a instituts: Treure suc dels contes


Aquesta es una proposta adreçada a centres d’ensenyament mitjà, especialment als que fan cicles formatius d’educació infantil o d’animació sociocultural.

Mitjançant aquesta sessió es pretén fer una aproximació al mon de la narració oral i al seu ús com a eina educativa i d’animació.

La classe es adaptable te una durada que normalment varia entre 1h i 6h en una o diverses sessions. El guió dels continguts a desenvolupar es pacta amb el centre. Els temes que es poden incloure son:
Tècniques de narració orals i esceniques. Els contes com a eina educativa. Titelles, construcció i manipulació. Els objectes com a titelles. Tècniques d’animació a la lectura. Creació de histories, tècnica i practica. Narracions a tall d’exemple. Les activitats es poden fer a demanda en llengua Catalana o en Castellà


Un exemple de sessió pactada amb un centre es:

  • Introducció als contes i la narració. 30mins d’exposició.
  • Sessió de manipulació d’objectes. 1:30h: Introducció, jocs, mostra de treballs.
  • Mostra de titelles. Explicació de tipus, possibilitats d’us i tècniques constructives 1h explicacions, exploració dels titelles i alguna dinàmica per fer-los servir
  • Sessió de contes per a infants 45mins actuació meva
  • Comentaris i preguntes 15 minuts d’intervencions dels assistents

Aquest es el resultat d’un exercici del taller: “Treure suc als contes”. El taller el van realitzar alumnes d’un institut. Per crear aquesta historia nomes van disposar de 20 minuts



Materials de suport:

- Apunts sobre la manipulació d'objectes Llengua Catalana Descarga doc
- Recursos de text i fonètics per a la narració (Extracte del dossier general el Qüentilador) - Llengua Catalana Descarrega doc
- Guia de recursos materials per a explicar contes Llengua Catalana Descarrega doc
- Apunts sobre técnica narrativa - Llengua Catalana Descarga doc

Si us interessa organitzar una clase, no dubteu a posar-vos en contacte amb mi per tal de demanar mes informació.ursus_mandrosus@yahoo.es - 656 54 41 10



Torna a: